12.06.12

Ut på tur: Nyrud



Vi tilbringte helga i godt selskap på Nyrud; Norges minste politistasjon. Det er virkelig en idyllisk og fredelig plett på jord, 150 meter fra den norsk-russiske grensa.

Kjæresten klarte ikke å vente etter vi hadde hørt fisken vake, så han hev ut snøret rett i fra plenen. Det resulterte i prøvesmaking av både harr og gjedde. Ingen gourmetisk høydepunkt, men det er nå bra koselig å sitte rundt bålet :)


Vi lastet opp bilen igjen og satt kursen for Grensefoss. To mil med grusvei mot Norges sørligste punkt i den norsk-russiske grensen. Eneste tegnet til liv på den norske siden var en skabbrev, men på russisk side er det tydeligvis et kraftverk.


Heldigvis snudde fiskelykken vårs på denne turen. Kjæresten fikk flere harrer, mens den andre karen fikk en flott ørret. Og jeg fikk en fisk da, men mistet til gjengjeld to sluker så det ble en dyr fisk..


Så var det å prøve seg og skjære filèt. Øvelse vil forhåpentligvis gjøre mester, etterhvert.


 Her i stabburet bodde vi. På bildet kan dere også se den ene rørstolen som jeg rekvirerte :) Nå har vi tre stykker som skal få litt svartmaling, også mangler vi bare èn rundt spisebordet.


Gjedde var ikke noe gourmetmåltid, men rypebrystmiddagen var sannelig det! Spesielt godt når man har vært ute hele natten og dagen. Og sikkert enda bedre for de som hadde skutt den og.


Til slutt en lite interiørbilde :) Den gule lampen kunne jeg godt også ha tenkt meg, men den fikk stå igjen. Sammen med fine vattepper, broderte duker og lekre kopper og fat fra Figgjo og Egersund. Sukk.

1 kommentar:

  1. Nå har jeg virkelig kost meg med å kikke på bloggen din som jeg kom over ved en tilfeldighet. Jeg elsker gjenbrukssømmen din!! Du fyker rett inn på blogglista mi, for dette vil jeg ha med meg! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter utrolig stor pris på alle og enhver!

Jeg svarer på kommentarer i min egen blogg, så stiller du et spørsmål finner du svaret her :)