03.09.12

Dagens Fretexfunn #4



Jeg lovte å dele flere høydepunkt i fra ferien, men mens jeg venter på tillatelse på å bruke andres bilder kan jeg vise fram fangsten fra Fretex-runden i dag.

Hver mandag gir Fretex i Kirkenes 80% avslag på varer som har vært til salg tre uker eller mer. Rabatten gjelder klær, sko, vesker, gardiner o.l. Og som regel er jeg den første over dørstokken mandags morgen ;-)




1. Jeg hamster forsatt strikket babytøy, til en dag..
2. 1.5 meter ubrukt ullstoff. Lykke!
3. En knallgul crimpeline-bukse og en blank ballkjole skal bli fine punger etterhvert.
4. En jakke og onepiece i fleece blir til siklesmekker så snart den nye overlocken og jeg blir venner..
5. Et ubrukt kjøkkenhåndle går en uviss framtid i møte, mens to gardinlengder med gule og hvite ruter kan bli til fòr i mange Bambi-toalettmapper.
6. Høstens nye kjøkkengardiner? Jeg digger stoffet i alle fall, så får vi se..

20 kroner for babytøyet og 108 kroner for stoffene. Rimeligere enn på loppis jo! I tillegg fylte jeg sykkelkurven for 28.50,- med noe til hjemmet, men det er i vaskemaskinen akkurat nå så det får pryde bloggen en annen gang.

Forresten, på tur hjem måtte jeg stoppe for tre reinsdyr i gangstien.. Den hvite reinen hadde god grunn til å skynde seg i skogen. Kjente nok det lengselsfulle blikket jeg sendte den, mens jeg tenkte på hvor fine skaller det kunne ha blitt av den..

11 kommentarer:

  1. Så mye fint! Hehe, du traff en gabba-rein, altså? Det er i alle fall det jeg har lært at det hvite reinene heter...

    SvarSlett
    Svar
    1. Aha, det visste jeg ikke. Men jeg så de utenfor Gabba (restaurant utenfor Kirkenes)i alle fall ;-)

      Slett
  2. hei - jammen hadde eg òg vore der tidleg på mandagar om eg hadde budd i nærleiken og kunne gjort sånne gode kupp! Heldige deg!

    Marian

    SvarSlett
    Svar
    1. Da kunne vi ha stått sammen helt først og blokkert døra for alle russerne som vil snike i køen :-) Trodde jeg hadde opplevd en del spisse albuer under loppisene i Oslo, men det var før jeg prøvde å holde plassen min i en kø med russiske eldre damer..

      Slett
  3. Åh, å finne ullstoff på Fretex/loppis er det beste eg veit! Du har vore heldig her, ser eg - snakk om valuta for pengane.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke hatt hellet med meg før nå, dessverre er 99% av ullgenserne som havner på Fretex her mest syntetisk. Helt imponert over hvor mye du klarer å finne Elisa!

      Slett
  4. Wow!! Den krimplinbuksa..... Den syns jeg du skal bruke :) Knæsj!!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, du syns det ja Randi? Dessverre må jeg si at den ikke blir å passe når livvidden var sånn ca 55 cm.

      Slett
  5. godt å se at du er tilbake etter ferien:)

    SvarSlett
  6. Ser meget kreativ, måske skulle jeg også prøve at gøre noget. Jeg kan godt lide en meget god idé.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter utrolig stor pris på alle og enhver!

Jeg svarer på kommentarer i min egen blogg, så stiller du et spørsmål finner du svaret her :)