27.09.12

Høstnytt: Sminkepunger av gjenbrukte ullstoffer







Lenge siden det har vært noe sømrelatert her, og lenge siden det var noe nytt i nettbutikken. Men i dag fikk jeg ferdig fire sminkepunger i ull som har ligget på arbeidsbordet lenge. To jakker, et skjørt og en bukse har fått nytt liv - og fått fine kontraster med glidelås og fòr.

Min favoritt er den nederste. I et nydelig ullstoff med bittelitt innvevd sølvtråd og ikke minst de stilige gule stripene. Litt typisk at dette var det minste ullplagget jeg har funnet. En liten boleroversjon av en jakke med korte ermer, men det gjør jo denne sminkepungen enda mer spesiell :-)

I dag er det en måned siden vi kom hjem fra sommerferien og innså at det var blitt høst mens vi var borte. Og nå er visst høsten allerede over! Løvet ligger på bakken og trærne er sorte. Det er 3.5 grader og jeg fant fram dunjakken for to dager siden. Syns egentlig høsten er en fin tid, så håper dere får nyte høsten litt lengre ellers i landet!

9 kommentarer:

  1. Å, dei var knallfine! Eg likte spesielt godt den grågrønne med haustfargar i foret. Gamle ullstoff er kanskje noko av det finaste eg veit, og det syns på mitt overfylte syrom...

    SvarSlett
  2. Svar
    1. Det er takket være deg at jeg ble inspirert å finne fram ullstoffene :-)

      Slett
  3. Hei og TAKK :D
    Ja, jeg har heklet han selv, første Totoroen...er ett par ting jeg ikke er heelt fornøyd med, så må nok justere litt på den tredje (har allerede heklet en nr 2 som jeg ble ganske godt fornøyd med :) Men han er veeeldig søt!!!

    Og ja, AnneMariedelene forsvant etter en budrunde mellom flere ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefine! Sminkepunger med personlighet!

    SvarSlett
  5. Takk for fine kommentarer damer! Blir spennende å se om de faller i smak hos Eplakundene også :-) Artig er det i alle fall å gi nytt liv til klesplagg, og ikke minst se hvor annerledes "streite" og kanskje litt kjedelige ullstoffer blir med forskjellige fòr og glidelåser!

    SvarSlett
  6. Åh, elsker den i svart/hvite ruter! :)

    SvarSlett
  7. Superflotte punger! Ble veldig inspirert til å finne meg noe ullstoff.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! Jeg setter utrolig stor pris på alle og enhver!

Jeg svarer på kommentarer i min egen blogg, så stiller du et spørsmål finner du svaret her :)